Saturday 28 July 2012

(MESTI TENGOK ! ) Video Perkahwinan Muda Syafiq Dan Yana

Video Perkahwinan Muda Syafiq Dan Yana Cetus Kontroversi





Video yang baru sahaja dimuat naik ke laman You Tube pada 11 Julai 2012 sudah pun mencecah ribuan tontonan dilaman tersebut. Ramai yang memberikan pandangan negatif terhadap perkahwinan muda ini. Lagipun, mereka masih lagi bersekolah dan agak sukar untuk memikul tanggungjawab sebagai suami dan isteri.






Video youtube Majlis Perkahwinan remaja muda Syafiq 
dan Yana telah cetus kontroversi. Syafiq yang baru 
berusia 16 tahun telah kahwin dengan yana berumur 14 tahun. Ini merupakan suatu fenomena yang agak luar biasa sekarang ni. Apa yang menarik, video kahwin mereka yang baru diupload di laman youtube telah mendapat perhatian yang begitu serius. Terdapat pelbagai komen dan reaksi terhadap perkahwinan di usia yang pra matang ni. Menurut sumber, majlis pernikahan ni berlangsung di sebuah Felda di Pahang. Perkahwinan begitu  meriah dengan kehadiran para tetamu yang mengenali pasangan pengantin dan keluarga mereka sendiri.






KEbAikan kahwin mUdA (^_^)


1. Terjauh dari pelbagai maksiat yang jauh lebih besar seperti membawa kepada zina.

2. Lalai dan leka dengan menghabiskan masa tanpa arah tujuan dengan hanya keluar bersama-sama menambahkan lagi dosa yang sudah tersedia banyak.

3. Merugikan wang. Wang yang dihabiskan untuk perbelanjaan ketika keluar bersiar-siar jika manafaat kepada sesuatu yang lebih elok,alangkah bagus.

4. Kesetiaan sebenar tiada sebelum kahwin. Kesetiaan sebenar adalah selepas kahwin. Lihat saja yang sudah hamil luar nikah, mana perginya `jantan-jantan` yang sebelum zina, mulut lebih manis dari gula?

Inilah hakikat sebenar kehidupan dunia. Cubaan datang berganda bukan kerana kita malang....tapi kerana sememangnya dunia ini ujian. Ujian bagi mereka yang dicintai.

Semoga kita terus bahagia sayang! Amin (^_^)


 

No comments:

Post a Comment

Wide Eye Onion Kun